LEATCOM пропонує комплексні системи безпеки та обладнання для оснащення диспетчерських та ситуаційних центрів
Ситуаційний центр можна визначити як інтегрований програмно-апаратний комплекс, який реалізує функції підготовки та підтримки прийняття рішень. Диспетчерські та ситуаційні центри призначені для моніторингу та відображення обробленої інформації, координації та оперативного контролю, підвищення ефективності управлінської діяльності, забезпечення інформаційно-аналітичної підтримки колективного прийняття рішень, контролю параметрів віддалених об'єктів, сценарного аналізу ситуації.Ідеологія створення, проєктування та функціонування ситуаційного центру заснована на інтеграції в одній структурі адміністративно-управлінських, технічних, інформаційних, програмних та телекомунікаційних ресурсів для забезпечення всебічного оперативного аналізу обстановки та вироблення адекватних рішень щодо управління складними ситуаціями.Ситуаційний центр надає можливості:
- оптимізації прийнятих рішень шляхом їх оцінки, моделювання ситуації за допомогою сучасних технологій;
- підвищення якості попереднього аналізу та рішення, що вибудовується шляхом більш ефективного використання накопиченої інформації;
- забезпечення інтеграції засобів зв'язку, аналітичної обробки даних, візуалізації.
Створення диспетчерського та ситуаційного центру — технологічно складний процес, де необхідно продумати до дрібниць величезну кількість нюансів.
До обладнання, що інтегрується в диспетчерські та ситуаційні зали, пред'являються такі вимоги:
- Розмір і роздільна здатність екрана повинні бути оптимально підібраними та відповідати запланованим функціональним завданням (забезпечення виведення необхідної інформації).
- Широкий кут огляду дозволяє операторам бачити всю важливу інформацію зі своїх робочих місць.
- Стабільна та безперервна робота протягом тривалого часу (24 години на добу, 365 днів на рік).
- Режим мультиекранного виведення зображення, причому вікна повинні бути рухомими по всій площі дисплея та допускати перекриття.
- Оснащення програмно-апаратними засобами, які забезпечують прийом даних від різних джерел (датчиків, джерел відеосигналу, комп'ютерів),
- Забезпечення оперативного масштабування та модернізації системи.
Склад обладнання ситуаційного та диспетчерського центрів:
Відеостіна. Основним елементом є головний екран або відеостіна, де можуть відображатися десятки різноманітних зображень, а саме: електронні карти, графікі та діаграми, функціональні та структурні схеми, текстова документація. Залежно від призначення це може бути цільна модульна відеостіна, набрана з дисплеїв або відеокубів великої діагоналі, що характеризується тим, що на ній може виводитися і одне величезне зображення по всій площі, і кілька різних фрагментів (вікон). При цьому комбінації на відеостіні, розміри та положення окремих вікон або "картинок" можуть змінюватися.У диспетчерських залах можливий і простіший варіант, коли відеостіна складається з набору окремих РК-дисплеїв, кожен з яких, переважно, прив'язаний до свого зовнішнього джерела (або кількох джерел). Це може бути, наприклад, система збору інформації про дорожню ситуацію з камер відеоспостереження, встановлених на дорогах та перехрестях. При цьому, отримання великої загальної картинки не передбачається, зазвичай такий набір дисплеїв встановлюється на спеціальний моніторний стелаж.
Контролер управління відеостіною. Пристрій приймає в цифровому та аналоговому форматі інформацію від комп'ютерів операторів-диспетчерів, зовнішніх джерел та передану мережею, генерує інформацію від запущених на ньому додатків у вигляді програмних вікон, керує розміщенням окремих зображень по периметру відеостіни.
Обладнання відеоконференцзв'язку. Комплекти відео-, аудіо-, комутаційного та керуючого обладнання, що забезпечує обмін інформацією та спільну роботу в реальному часі з віддаленими абонентами або просто забезпечує відеотрансляцію із зовнішніх об'єктів.
Конференц-система. Конференц-система — це багатофункціональна комунікаційна система, що дозволяє вести групові дискусії або обговорення за участю великої кількості людей. Це комплект аудіо-, відео- та допоміжного обладнання для роботи в реальному часі, що містить мікрофонні пульти для змінного (чергового) керівника, операторів-диспетчерів, оператора-асистента та інших. Використовується і для внутрішнього, і для зовнішнього зв'язку.
Комп'ютерні термінали працівників. Сюди можуть входити автоматизовані робочі місця керівника та операторів-диспетчерів, об'єднані в локальну мережу.
Системи озвучування для звукопідсилення. Це засоби загального гучномовного звуковідтворення та оповіщення, а саме: звуковий мікшер, системи акустичного зворотного зв'язку, підсилювачі потужності та акустичні системи (гучномовці).
Джерела аудіо- та відеосигналів. Містять набір апаратів — джерел довідкових, допоміжних, ілюстративних матеріалів та даних, що містять в різних комбінаціях стаціонарний комп'ютер-сервер (або кілька серверів), мобільний ноутбук або планшетний комп'ютер, документ-камеру, універсальний медіаплеєр та інше.
Камери відеоспостереження. Служать для протоколювання того, що відбувається в приміщенні або на всій території об'єкта.
Пристрої керування та комутації сигналів (система автоматизації). Для оперативного контролю диспетчерською або ситуаційною залою дуже зручно використовувати систему автоматизації, яка відповідатиме за управління безліччю інженерних технологій. Технічні засоби для дистанційного контролю за обладнанням та комутації зображення, звуку на всі присутні системи відображення та звукопідсилення.
Функціональні меблі. А саме: консолі (столи) чергового керівника, операторів-диспетчерів, оператора-асистента, керуючого відеоконференц-системою та допоміжним обладнанням.
Підсумовуючи, можна сказати, що крім апаратного комплексу необхідні керуючі програми, а також програмне забезпечення з обробки даних, інформаційні бази з тематики роботи центру, засоби зовнішнього зв'язку, системи електропостачання та резервного енергоживлення, пожежна та охоронні системи та інше. Перелічені компоненти створюються під конкретний центр з урахуванням поставлених ним завдань.