Світ швидко змінюється, і ми мусимо приймати це та адаптуватись. Ми підготували набір інструментів, які дозволять переформатувати навчання та підготуватись до нових викликів. Забезпечте власний клас або аудиторію рішеннями, що відповідають усім вимогам новітнього навчального процесу.
Змішане (гібридне) навчання: все, що вам потрібно знати
Поняття «гібридне або змішане навчання» у 2021 році стало дуже популярним в освітньому середовищі. Але чи завжди всі однаково розуміють, що стоїть за цими словами?Давайте докладно розберемося в понятті змішане і гібридне навчання та розглянемо їхні переваги.
Що таке змішане навчання?
Змішане навчання — це освітній метод, у якому студенти чи учні навчаються й індивідуально онлайн, й очно з викладачем. Такий спосіб навчання дозволяє учням контролювати час і місце проведення занять, а також темп вивчення матеріалу. Але основний фокус робиться на навчанні у класі. Онлайн частина зазвичай використовується для асинхронних завдань або домашньої роботи. При цьому, очне навчання формує важливі вербальні та соціокультурні навички, тоді як змішане поєднує традиційні методи із сучасними інформаційними технологіями. Таким чином, змішане навчання стає підходом, який навчальні заклади можуть застосовувати тут і зараз, актуалізуючи освітній процес. Приклад такого навчання — перевернутий клас.У той час як традиційне очне навчання пропонує можливість негайного зворотного зв'язку віч-на-віч, онлайн-навчання пропонує персоналізоване, самостійне навчання з використанням елементів електронного навчання, зокрема формування навичок, ігор, відео, навчальних посібників, вікторин, доступних в особистому кабінеті учня в системі управління навчанням (LMS) зі смартфона, персонального комп’ютера або планшета.
Гібридна форма навчання
При гібридному навчанні ситуація інша, тому що у Вас є водночас і онлайн-навчання, і навчання в класі. Гібридне навчання — це комплексне поєднання дистанційного та онлайн-навчання. Ця модель поєднує використання мультимедійних матеріалів із традиційною роботою в класі. Тут також є асинхронний компонент, наприклад, учні можуть дивитися відеозапис, якщо вони не мали можливості приєднатися до прямої трансляції певного уроку. Перевагами такого навчання є тісніша взаємодія однолітків один з одним, залученість до освітнього процесу, більш гнучкий графік та інтерактивне навчання. Гібридне навчання поєднує в собі найкраще із двох навчальних середовищ — традиційне очне навчання у класі та високотехнологічне онлайн-навчання.Враховуючи переваги очного та онлайн-навчання, Ви можете залучити всі типи учнів — тих, хто краще навчається в структурованому середовищі, що містить особисту взаємодію з наставником, і тих, хто віддає перевагу самостійному автоматизованому онлайн-навчанню. Напевно, у Вашій компанії, школі, університеті або тренінговому навчальному проєкті Ви маєте справу з обома типами учнів, тому така форма навчання — це саме те, що підійде усім.

Переваги змішаного та гібридного навчання.
В останні роки багато викладачів органічно впроваджують гібридне навчання як інструмент для занять в аудиторії та за її межами. Зокрема й у корпоративному середовищі.- Врахування усіх потреб. Гібридне навчання враховує всі типи учнів, незалежно від того, чи їм подобається традиційний клас, чи вони хочуть навчатися онлайн або пробують поєднання того й іншого. Без обмежень, властивих аудиторним заняттям чи онлайн-курсу, змішане навчання використовує різні методології, тому зміст може бути адаптований під учня та оптимізований під конкретний предмет. Хоча не всі очні курси легко переводяться в цифровий формат, можна переробити наявний контент для навчання в онлайн таким чином, щоб це доповнювало певний курс.
- Тенденції навчання та зворотний зв'язок. У змішаному навчанні використовуються онлайн- та офлайн-технології у тандемі, що дозволяє викладачам швидко впроваджувати новітні тенденції та методи навчання у навчальну програму. Викладачі можуть використовувати вбудовані функції аналітики LMS для більш глибокого аналізу прогресу та успіху учнів на основі отриманих даних. Для учнів змішане навчання також пропонує унікальну можливість обговорювати, моделювати та практикувати нові навички, при цьому вони не просто дивляться чи слухають — вони взаємодіють незалежно від того, чи знаходяться вони в аудиторії, чи підключилися до навчання онлайн.
- Зниження витрат. Навчання в класі може здатися дешевшим варіантом у порівнянні з розробкою гібридного навчання, але подумайте про справжню вартість очних занять: час на поїздки та відрядження співробітників, оплата інструкторів, оплата перельоту та готелі можуть становити значну частину бюджету на навчання. Гібридний підхід до навчання скорочує витрати на відрядження і може використовуватися знову і знову, що також оптимізує час викладачів та учнів.
- Задоволення та залученість Гібридне навчання — це інтерактивний досвід. Учні закріплюють знання, набуті в офлайн, практикуючись в Інтернеті та онлайн за допомогою різних форматів та носіїв інформації, кожен із яких орієнтований на певний стиль навчання. Учні можуть вибирати, з яким типом контенту вони хочуть взаємодіяти, як практикуватимуть те, що вони дізнаються, і спілкуватися з наставниками та іншими учнями у будь-який час і на будь-якому пристрої. Досвід групової взаємодії підтримує залученість учнів та інформує викладачів про їхні успіхи та напрямки, що потребують більшої уваги.
- Охоплення та персоналізація. Великі організації стикаються з проблемами, пов'язаними з тим, щоб зробити навчання універсальним, незалежно від розташування філії. Повторні навчання та відрядження також можуть бути проблемами, які легко вирішуються за допомогою моделі змішаного навчання, що забезпечує високий рівень знань у всіх співробітників, незалежно від того, чи працюють вони в центральному офісі, в іншій країні чи дистанційно з дому. Охоплення всіх також означає врахування різного рівня підготовки людей. Якщо всі учні мають різні рівні розуміння та досвід, то навіщо змушувати їх проходити одночасно ту ж саму програму навчання? Змішане навчання створює підхід до навчання у форматі «шведського столу», дозволяючи учням керувати та вибирати, як і коли вони взаємодіють із навчальним матеріалом. Можливість повторити знайому тему або кілька разів прослухати той самий урок означає, що кожен учень отримує необхідну (і бажану) підготовку.
Моделі та найкращі практики змішаного (гібридного) навчання.
Коли Ви навчаєте різноманітну за складом групу, практично неможливо адаптувати процес навчання до кожного учня. Модель змішаного навчання може допомогти вам персоналізувати Ваш предмет з урахуванням педагогічних задач, методів навчання та навіть особистих уподобань, але реалізація моделі змішаного навчання потребує великих змін у Вашому відношенні до навчання.Ось деякі з методів змішаного навчання:
- Обличчям до обличчя Традиційні заняття під керівництвом наставника доповнюються технологією, що дозволяє учням контролювати свій темп навчання. Це викладання, наставництво, практика та зворотний зв'язок.
- Ротація Учні переходять від однієї навчальної діяльності до іншої під час структурованого заняття під керівництвом викладача або в онлайн-режимі самостійно. Це навчальні «станції» та перевернутий клас, де учні відпрацьовують урок до початку очного навчання.
- Гнучке навчання Це термін, який можна використати як синонім індивідуального навчання. Отримуючи доступ до свого власного кабінету в системі управління навчанням (LMS), учні контролюють свій шлях навчання, вибираючи, що їм вивчати. Наставник зазвичай присутній, щоб відповідати на питання, що виникають.
- Гейміфікація. Одним із найефективніших способів мотивації учнів є гра. Отримуючи ігрові елементи, наприклад, віртуальні винагороди або рівні, учні відчувають невелику конкуренцію і мотивовані додатково вивчати матеріал у вільний час.
- Онлайн-лабораторія. Ця модель змішаного навчання є повністю електронною, з мінімальною взаємодією з наставником або без нього, і застосовується до, під час або після навчання. Учні можуть отримати доступ до контенту з мобільних телефонів, ноутбуків або планшетів. Цей метод заохочує навчання та закріплює раніше набуті знання.
- Самостійне навчання. Це додатковий контент у формі вебінарів, шаблонів документів, галузевих блогів або відеоуроків, що допомагає цілеспрямованим учням глибше вивчити предмет.
- Онлайн-драйвер. Ця модель змішаного навчання повністю орієнтована на учня та відбувається в електронному середовищі. Учні можуть спілкуватися з наставником через чат або електронну пошту. Вона забезпечує гнучкий графік та персоналізоване навчання, але не має безпосередньої взаємодії з іншими типами змішаного навчання.
Як розпочати змішане навчання?
Перш за все, подумайте, що дає ваше навчання і чого Ви хочете, щоб учень навчився. Використовуючи свій досвід, запитайте себе: у чому складнощі?Майже кожен викладач скаже Вам, що є аспекти їхніх програм, які є важкими і для них, і для учнів. Подумайте про суху фактичну інформацію, зокрема про технічні характеристики, інформацію про відповідність або складну серію кроків, для виконання яких може знадобитися практика або спеціальне обладнання та його налаштування.
Сучасні підходи до навчання дозволяють розробити справді цікаві та захоплюючи способи проведення уроків, а з технічним забезпеченням аудиторій гібридного навчання Вам допоможуть наші фахівці.
Як створити гібридну аудиторію або клас?
- Інвестиції в освітні технології. Надійне обладнання та програмне забезпечення. Адміністраціям шкіл, університетів, іншим навчальним закладам і їхнім відділам інформаційних технологій слід краще вивчити інформацію про найбільш надійні, захоплюючі та прості у використанні технології навчання. Ці освітні технології повинні ефективно допомагати учням у здобутті освіти, а вчителям — у викладанні. Фахівці компанії LEATCOM проконсультують Вас у виборі обладнання під Ваші потреби та бюджет.
- Навчання викладачів. Під час пандемії COVID-19 багато вчителів виявилися просто не готовими до онлайн-викладання. Регулярне підвищення професійних навичок педагогів допоможе їм викладати свій матеріал більш якісно та цікаво. Процес навчання вчителів та помічників різним новим методикам може зайняти деякий час, тому начальний центр LEATCOM може стати Вам у пригоді. Підтримуйте вчителів у пошуку правильної гібридної форми для себе та учнів.
- Поступова інтеграція гібридного навчання.Щоб допомогти викладачам та студентам швидше та легше адаптуватися до нових методів навчання, створіть багаторівневий та поетапний план запровадження ефективного гібридного середовища. Не намагайтеся освоїти все одразу. Разом ми можемо створити пілотний проєкт одної гібридної аудиторії для Вашого навчального закладу та, за потреби, поступово переводити всі класи та дисципліни на використання цього формату навчання.
Мінімальний перелік необхідного обладнання для створення гібридної аудиторії (класу) та оптимального навчального середовища:
- Ноутбуки та/або персональні планшети учнів і викладача.
- Устаткування для відеоконференцій (відеокамери, мікрофони, аудіообладнання).
- Засоби відображення інформації та інтерактивної взаємодії: інтерактивні панелі, екрани або дошки з проєкторами.
- Системи комутації та керування обладнанням.
- Програмне забезпечення (в тому числі для можливості запису та подальшого відтворення кожної лекції) та, власне, самі освітні програми, розроблені у відповідному форматі навчання.