Відкрийте для себе новий напрямок у навчанні — STEM. Розвивайте та розкривайте у своїх учнях саме ті навички, які їм знадобляться у майбутньому. Наш портфель рішень задовільнить інтерес і початкових навчальних закладів, і старшої школи.
Що таке STEM або STEAM?
Сьогодні роботехніка та STEM-освіта дедалі активніше впроваджується у різні освітні програми, створюються STEM-центри, проводяться міжнародні конференції з цього напряму. Україна не є винятком. В 2021 році Міністерство освіти та науки оновило модельні програми для учнів 5-6 класів Нової української школи (НУШ) також і напрямками робототехніки та STEM. За ними навчатимуться всі п'яті-шості класи вже з 2022 року.Якщо перекладати дослівно абревіатуру STEAM, то отримуємо:
- Science — Наука.
- Technology — Технологія.
- Engineering — Інженерна справа.
- Arts — Мистецво.
- Math — Математика.
Завдяки СТЕМ-підходу, діти можуть розвиватися відразу в кількох предметних галузях — інформатиці, фізиці, технології, інженерії та математиці, розуміючи, що у досліджуваної, часом, нудної теорії є і прикладний характер. Наприклад, освітні рішення Weeemake, Matatalab і SenseDisc націлені саме на розвиток СТЕМ-компетенцій та навичок: науково-дослідних, інженерно-технічних, математичних та проєктних.В основі СТЕМ-навчання лежить системно-діяльнісний підхід та самостійна дослідницька робота учнів. При цьому діти застосовують знання з різних галузей: математики та інших точних наук, інженерії, дизайну, використовують цифрові пристрої та технології. Таким чином, учні засвоюють загальне розуміння процесу створення та роботи над проєктом.
STEM — універсальний практико-орієнтований підхід, який дозволяє учням справлятися із завданнями будь-якої складності. При цьому діти набувають практичної реалізації своїх знань. Вирішуючи будь-яке виробниче чи побутове завдання, людина змушена акумулювати знання з багатьох областей. Такий підхід корисний та потрібен в освоєнні основних та додаткових загальноосвітніх програм з робототехніки. Навчання лише у формі передачі інформації втратило сенс, оскільки сьогодні будь-який школяр може зайти в інтернет і знайти необхідні або відсутні відомості про предмет дослідження. А вміти цією інформацією скористатися, застосувати її на практиці — це саме те, чому потрібно навчати дітей.
Освітні набори з робототехніки, цифрові лабораторії та навіть набори для дітей дошкільного віку можуть бути використані для вивчення таких предметних областей: фізика, технологія, інженерія, інформатика, математика, а також розвиток творчого мислення та ведення наукової та позаурочної проєктної діяльності. Набори спеціально розроблені таким чином, щоб учні занурювалися у виконання практичних проєктів, що мотивують критично мислити, вчитися вирішувати завдання та ефективно взаємодіяти один з одним.
Розглянемо основні переваги STEM-освіти:
- Інтегроване навчання з «тем», а не з предметів. STEM-навчання поєднує міждисциплінарний і проєктний підхід, основою для якого стає інтеграція природничих наук у технології, інженерну творчість і математику. Дуже важливо навчати науці, технології, інженерного мистецтва та математики інтегровано, тому що ці сфери тісно взаємопов'язані на практиці.
- Застосування науково-технічних знань у реальному житті. STEM-освіта за допомогою практичних занять демонструє дітям застосування науково-технічних знань у реальному житті. На кожному уроці вони розробляють, будують та розвивають продукти сучасної індустрії. Вони вивчають конкретний проєкт та своїми руками створюють прототип реального продукту. Наприклад, юні інженери будують ракету, знайомляться з такими поняттями як процес інженерного дизайну, кут пуску, тиск, сила тяжіння, сила тертя, траєкторія та координатні осі.
- Розвиток навичок критичного мислення та вирішення проблем. Програми STEM розвивають навички критичного мислення та вирішення проблем, необхідні для подолання труднощів, з якими діти можуть зіткнутися у житті. Наприклад, учні будують швидкісні машини, потім їх тестують. Після першого тесту вони думають і визначають, чому їхня машина не дійшла до фінішу. Може, дизайн передньої частини, відстань між колесами, аеродинаміка або сила пуску вплинули на це? Після кожного тесту (пуску) вони розвивають свій дизайн задля досягнення мети.
- Підвищення впевненості в своїх силах. Діти, створюючи різні продукти, будуючи мости та дороги, запускаючи аероплани та машини, тестуючи роботи та електронні ігри, розробляючи свої підводні та повітряні конструкції, щоразу стають ближче і ближче до мети. Вони розвивають та тестують, знову розвивають та ще раз тестують, і так удосконалюють свій продукт. Насамкінець вони, вирішуючи всі проблеми самотужки, досягають мети. Для дітей це — натхнення, перемога, адреналін та радість. Після кожної перемоги вони стають дедалі впевненішими у своїх силах.
- Активна комунікація та командна робота. Програми STEM також відрізняються активною комунікацією та командною роботою. На стадії обговорення створюється вільна атмосфера для дискусій. Діти не бояться висловити будь-яку свою думку, вони вчаться говорити та презентувати. Учні не сидять за партою, а тестують і розвивають свої конструкції. Вони постійно спілкуються з наставниками та своїми друзями по команді. А коли діти беруть активну участь у процесі, вони добре запам'ятовують урок.
- Розвиток інтересу до технічних дисциплін. Завдання STEM-навчання в молодшій школі — створювати попередні умови для розвитку інтересу в учнів до природничих та технічних дисциплін. Любов до виконаної роботи є основою розвитку інтересу. Заняття STEM — дуже розважальні та динамічні, що не дає дітям нудьгувати. Вони не помічають, як минає час на заняттях, а також не втомлюються. Будуючи ракети, машини, мости, хмарочоси, створюючи свої електронні ігри, фабрики, логістичні мережі та підводні човни, вони виявляють все більший інтерес до науки і техніки.
- Креативні та інноваційні підходи до проєктів. STEM-навчання складається з шести етапів: питання (завдання), обговорення, дизайн, будова, тестування та розвиток. Ці етапи є основою систематичного проєктного підходу. У свою чергу, співіснування або об'єднане використання різноманітних можливостей є основою креативності та інновацій. Таким чином, одночасне вивчення та застосування науки та технології може створити безліч інноваційних проєктів. Мистецтво та архітектура — чудовий приклад співіснування.
- Міст між навчанням та кар'єрою. Є безліч видань, які аналізують рівень зростання потреби в різних спеціальностях. Більшість з цих перспективних спеціальностей вимагатимуть STEM-знань.
- Підготовка дітей до технологічних інновацій життя. STEM-програми також готують дітей до технологічно розвиненого світу. За останні 60 років технології сильно розвинулись, сьогодні майже всі використовують смартфони та інші персональні пристрої. Без технологій уявити наш світ на сьогоднішній день просто неможливо. Це також говорить про те, що технологічний розвиток буде продовжуватись, і STEM-навички є основою цього розвитку.
LEATCOM пропонує ретельно підібрані STEM- та робототехнічні набори та комплекси, які перевірені провідними експертами в галузі освіти України та відповідають усім стандартам МОН. Саме ці СТЕМ-продукти можуть стати незамінним інструментом у проведенні уроків для будь-якого вчителя.Окремо відзначимо, що саме наші рішення Ви можете зустріти у рекомендаціях МОН України щодо освітніх програм НУШ.